Veelgestelde vragen bij het huren van een auto

De meest voorkomende vragen voor u op een rijtje


Algemene vragen

Mag ik de grens over met mijn huurauto?

In veel gevallen is dit mogelijk, maar er zijn uitzonderingen. In de autohuurvoorwaarden staat altijd duidelijk aangegeven of dit mogelijk, waar het mogelijk is en of er eventueel kosten aan verbonden zijn. Er is aanbod van meerdere autoverhuurders. Kijkt u in de autohuurvoorwaarden onder het kopje "Grensoverschrijding". Hier vindt u alle informatie van de lokale verhuurder. Gaat u toch met uw huurauto de grens over, terwijl dit niet is toegestaan? Dan bent u niet verzekerd!

Wat heb ik nodig om een auto te huren?

Voor het huren van een auto in heeft u het volgende nodig:

  • Een geldig rijbewijs: Zorg ervoor dat uw rijbewijs op uw bestemming wordt geaccepteerd. Afhankelijk van uw nationaliteit en/of bestemming kan een internationaal rijbewijs verplicht zijn.
  • Een creditcard met pincode op naam van de hoofdbestuurder: Dit is meestal noodzakelijk, maar er zijn ook alternatieven. Zo kunt u bijvoorbeeld kiezen voor een huurauto met contante borg of gebruikmaken van de Geen Waarborg-service.
  • Een identiteitsbewijs: Dit kan een paspoort of een ID-kaart zijn.
  • De reserveringsbevestiging: Zorg dat u de voucher bij u heeft om het afhalen van de auto soepel te laten verlopen.
Wat is de minimale leeftijd om een auto te huren?

De minimale leeftijd voor het huren van een auto varieert afhankelijk van de bestemming, de voertuigcategorie en de verhuurder. Over het algemeen geldt een minimumleeftijd van ongeveer 21 jaar, maar voor bepaalde bestemmingen, auto’s of categorieën kan deze leeftijd hoger liggen. Bestuurders die jonger zijn dan de standaardleeftijd kunnen te maken krijgen met een extra toeslag. De exacte minimumleeftijd kunt u terugvinden in de autohuurvoorwaarden. Vaak geldt ook dat u minimaal 1 of 2 jaar in het bezit dient te zijn van een geldig rijbewijs.

Wat kost het huren van een auto ?

De kosten voor het huren van een auto zijn afhankelijk van meerdere factoren:

  • De categorie huurauto die u kiest.
  • De ophaal- en inleverlocatie (luchthaven of stadskantoor bijvoorbeeld).
  • De kosten voor eventuele extra’s (GPS of kinderzitje bijvoorbeeld).
  • Uw reisperiode. In het hoogseizoen liggen de prijzen vaak hoger dan in het laagseizoen.

Voor een exacte prijs kunt u uw reisdata invoeren en zo makkelijk uw prijs opvragen. Eventuele extra’s kunt u direct aangeven. Hulp nodig? Laat het ons gerust weten!

Wat is inbegrepen in de autohuurprijs?

Alle verzekeringen die u nodig heeft tijdens uw autohuur zijn inbegrepen. Denk aan een extra WA-verzekering, een schadeverzekering en een diefstalverzekering. Nét als schade aan glas, banden, bodem of dak van de huurauto. De prijs voor de huurauto is ook inclusief ongelimiteerde kilometers.

Kan ik mijn autohuur reservering wijzigen of annuleren?

Ja, dat kan zeker! U kunt uw reservering kort voor aanvang van de huurperiode nog wijzigen of annuleren.

Is een extra bestuurder standaard inbegrepen?

Nee, dit is niet standaard inbegrepen. U kunt in de filter “Extra bestuurder” aanvinken. U krijgt dan het aanbod waarbij dit is inbegrepen.



Creditcard & Waarborg

Heb ik een creditcard nodig bij het huren van een auto?

Een creditcard is vrijwel altijd verplicht. Heeft u geen creditcard? Leest u dan de informatie onder het kopje "Kan ik een auto huren zonder creditcard?". De creditcard wordt gebruikt voor de waarborg van de huurauto.

Let op:

  • Indien een creditcard verplicht is dan moet de creditcard op naam staan van de hoofdbestuurder (naam die op het contract staat) én dient een pincode te hebben. Blijkt ter plaatse dat dit niet het geval is, dan krijgt u de auto niet mee!
  • U dient ook rekening te houden met voldoende bestedingsruimte op uw creditcard. De hoogte van de waarborg kunt u nalezen bij de autohuurvoorwaarden.

Kan ik een auto huren zonder creditcard?

Ja, het is bij veel bestemmingen mogelijk om een auto te huren zonder creditcard, maar dan moet u wel de filter "huren zonder creditcard" aanvinken bij uw zoekopdracht! U krijgt dan het autohuuraanbod te zien, waarbij het mogelijk is om zonder creditcard een auto te huren. Komt u er niet uit? Neemt u dan contact met ons op, dan helpen wij u graag verder (info@autohuur-reserveren.nl).



Ophalen & inleveren van de huurauto

Waar kan ik de huurauto ophalen/inleveren?

Afhankelijk van uw bestemming zijn er verschillende ophaal/inlevermogelijkheden:

  • Adresaflevering: De huurauto wordt bij uw hotel of appartement afgeleverd. De accommodatie waar u verblijft dient wel te beschikken over een receptie.
  • Shuttle service: Bij een shuttle service heeft de lokale verhuurder geen balie op de luchthaven. Een shuttle bus van de verhuurder brengt u naar het verhuurkantoor waar het huurcontract wordt ondertekend en u de auto in ontvangst neemt. Voor het inleveren van de auto geldt hetzelfde. U rijdt naar het verhuurkantoor toe en wordt met een shuttle bus naar de luchthaven gebracht.
  • Kantoor op luchthaven: Als de lokale verhuurder een balie op de luchthaven heeft, dan kunt u hier uw huurauto ophalen. De balies van de autoverhuurders kunt u vinden in de aankomsthal. De auto's staan buiten op de parkeerplaats.
  • Representant service: Bij deze service ontmoet u een medewerker van het lokale verhuurbedrijf in/nabij de aankomsthal op het vliegveld. Na de ondertekening van het huurcontract, neemt u de autosleutels in ontvangst en hoort u waar de auto voor u klaarstaat. Op uw voucher zult u duidelijke instructies krijgen waar de medewerker u op zal wachten.
  • Treinstation: Bij sommige bestemmingen is het mogelijk om de auto op te halen of in te leveren bij een treinstation. Bij het opvragen van de prijzen, selecteert u uw bestemming (de stad), klik op het kaartje en kijk of er een treinstation in de buurt is aangeveven als locatie. Staat er een locatie aangegeven? Klik dan op de locatie (treinstation) en klik op de knop "toon aanbod".
Kan ik de auto ergens anders inleveren dan waar ik de auto heb opgehaald?

Het aanbod van huurauto's is van verschillende lokale autoverhuurders. De kans is hierdoor groot dat er een verhuurder tussenzit waarbij dit mogelijk is. Dit is vooral handig als u een rondreis door een land maakt. Het ophalen en inleveren van een huurauto op een andere locatie heet "one way rental". Er wordt wel vaak een toeslag gevraagd, checkt u de autohuurvoorwaarden van te voren. Deze toeslag dient u altijd ter plaatse te betalen.



Extra services & Accesoires

Welke extra's kan ik bijboeken bij mijn autohuur?

Er zijn meerdere services beschikbaar. De mogelijkheden zijn per bestemming en lokale verhuurder verschillend. Indien u een service of accesoire wenst, kunt u dit in het filtermenu aangeven.

Mogelijkheden:

  • Extra bestuurder: De naam zegt het al, u kunt een extra (tweede) bestuurder opgeven. Zo kunt u tijdens de reis gezellig afwisselen.
  • Online check-in: Hiermee kunt u uzelf vooraf online registreren. Het huurcontract ligt dan al voor u klaar als u de auto komt ophalen. Heel fijn, want zo bent u sneller klaar bij de balie. Wel nog even alles controleren en uw handtekening zetten. Daarna bent u klaar om op pad te gaan!
  • Fastlane: Sla de wachtrij over en haal uw huurauto razendsnel op!
  • Geen waarborg: Bij deze service hoeft u ter plaatse geen waarborg te betalen. Hierdoor heeft u dus ook geen creditcard nodig!
  • Jonge huurauto: Als u kiest voor deze service, dan is uw huurauto jonger dan 1 jaar of heeft minder dan 25.000 km op de teller.
  • Jonge bestuurder: Voldoet u niet aan de minimumleeftijd om een auto te huren? Dan is het met deze service mogelijk om de leeftijd verlagen.
  • GPS: Een navigatiesysteem is bij te boeken of is standaard bij de huursom inbegrepen.
  • Contactloos ophalen: Met deze service haalt u uw huurauto op zonder contact te hebben met een baliemedewerker. U tekent uw huurcontract op een automaat en ontvangt daar de sleutel.
  • Smartphone pick-up: Sla de balie over en teken het huurcontract gewoon met uw smartphone. Het ontgrendelen van de huurauto gaat op deze manier. U kunt hierdoor razendsnel de eweg op!
  • Kinderzitje: Kinderzitjes zijn beschikbaar voor verschillende leeftijden. Voor deze extra optie wordt altijd extra kosten berekend.
  • Wi-Fi service: Blijf met deze service goed bereikbaar. U reserveert met deze service een huurauto met een ingebouwde router. Tot 5 apparaten kunt u verbinding maken.

Let op: niet alle services zijn op elke bestemming beschikbaar! Kijkt u altijd even bij de specifieke autohuurvoorwaarden of er kosten zijn verbonden aan de gewenste service.

Wanneer moet ik de naam van de extra bestuurder doorgeven?

Bij het maken van de reservering geeft u alleen de naam van de hoofdbestuurder op. De naam van de extra bestuurder kunt u bij het ophalen van de auto doorgeven. Het is noodzakelijk dat de naam van de extra bestuurder is vermeldt op het huurcontract. U bent anders niet verzekerd als de extra bestuurder schade maakt. Uiteraard moet(en) de extra bestuurder(s) ook een geldig rijbewijs laten zien.

Mocht u de "Online check-in service" hebben geboekt, dan kunt u de naam en rijbewijsgegevens via de online check-in pagina invullen.



Staat uw vraag er niet bij of heeft u hulp nodig bij uw reservering? Neem dan gerust contact met ons op! Wij staan klaar om u verder te helpen.
Boek nu uw all-inclusive auto Boek nu